• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Examining Metacognitive Strategies In Academic Extensive Listening

研究課題

研究課題/領域番号 24K16121
研究種目

若手研究

配分区分基金
審査区分 小区分02100:外国語教育関連
研究機関筑波大学

研究代表者

Madarbakus Naheen  筑波大学, 人文社会系, 助教 (10909493)

研究期間 (年度) 2024-04-01 – 2027-03-31
研究課題ステータス 交付 (2024年度)
配分額 *注記
3,900千円 (直接経費: 3,000千円、間接経費: 900千円)
2026年度: 780千円 (直接経費: 600千円、間接経費: 180千円)
2025年度: 260千円 (直接経費: 200千円、間接経費: 60千円)
2024年度: 2,860千円 (直接経費: 2,200千円、間接経費: 660千円)
キーワードExtensive Listening / Listening Strategies / Listening Journals / Notetaking / Learner Reflections
研究開始時の研究の概要

This study aims to (1) elicit learners’ strategy selections using an online survey adapted from the MALQ’s statements, (2) examine the strategy combinations they use in their computerized listening notes, (3) and understand learners’ reasons for their selections using oral listening journals. In addition to developing a novel digitalised approach to utilize listening journals in second language learning, this study will examine individual learners’ resource selections, strategy use, and experience of real-time extensive listening practices.

URL: 

公開日: 2024-04-05   更新日: 2024-06-24  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi