• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

From Native-Speaker Norms to Global Englishes (GE): Integrating GE Pedagogy in English Teacher Education in Japan

研究課題

研究課題/領域番号 24K16136
研究種目

若手研究

配分区分基金
審査区分 小区分02100:外国語教育関連
研究機関国際基督教大学

研究代表者

城座 沙蘭  国際基督教大学, 教養学部, 助教 (70845114)

研究期間 (年度) 2024-04-01 – 2027-03-31
研究課題ステータス 交付 (2024年度)
配分額 *注記
3,120千円 (直接経費: 2,400千円、間接経費: 720千円)
2026年度: 520千円 (直接経費: 400千円、間接経費: 120千円)
2025年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
2024年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
キーワードGlobal Englishes (GE) / Teacher education
研究開始時の研究の概要

The present study aims to 1) identify the knowledge, skills, and dispositions with which to equip teacher educators and student teachers for GE pedagogy, 2) investigate the current level of engagement of the teacher education programs with the principles of GE pedagogy, and 3) explore the effectiveness of GE awareness-raising activities on teacher students'attitudes towards diversity in English and their readiness for GE pedagogy.

URL: 

公開日: 2024-04-05   更新日: 2024-06-24  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi