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Non-market strategy in service provider internationalization

研究課題

研究課題/領域番号 24K16415
研究種目

若手研究

配分区分基金
審査区分 小区分07080:経営学関連
研究機関一橋大学

研究代表者

パドロン・エルナンデス イバ  一橋大学, 大学院経営管理研究科, 講師 (80877001)

研究期間 (年度) 2024-04-01 – 2027-03-31
研究課題ステータス 交付 (2024年度)
配分額 *注記
4,550千円 (直接経費: 3,500千円、間接経費: 1,050千円)
2026年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2025年度: 1,950千円 (直接経費: 1,500千円、間接経費: 450千円)
2024年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
キーワードnon-market strategy / services / internationalization
研究開始時の研究の概要

Paper 1 focuses on the defensive non-market strategy of incumbents in the Japanese mobility industry. The focal incumbent and challenger are already set and secondary data collection will be used to identify relevant non-market aspects and to draft interview guides for primary interviews.
In Paper 2, I aim to examine how Swedish online casinos manage non-market aspects in international markets. Secondary data collection will serve to identify 3-6 suitable cases that have made internationalization efforts, after which I commence primary data collection mainly through interviews, as with Paper 1.

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公開日: 2024-04-05   更新日: 2024-06-24  

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