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The interaction of concrete vs. abstract message types and time of day on prosocial behaviors.

研究課題

研究課題/領域番号 24K16470
研究種目

若手研究

配分区分基金
審査区分 小区分07090:商学関連
研究機関国際大学

研究代表者

Sheehan Benjamin  国際大学, 国際経営学研究科, 講師(移行) (50975571)

研究期間 (年度) 2024-04-01 – 2027-03-31
研究課題ステータス 交付 (2024年度)
配分額 *注記
2,730千円 (直接経費: 2,100千円、間接経費: 630千円)
2026年度: 1,040千円 (直接経費: 800千円、間接経費: 240千円)
2025年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
2024年度: 780千円 (直接経費: 600千円、間接経費: 180千円)
キーワードMessage framing
研究開始時の研究の概要

I will examine the differential effects of concrete vs. abstract prosocial messages at different times of the day. Study 1 compares concrete vs. abstract descriptions of charity beneficiaries. Study 2 compares concrete “how” type messages vs. abstract “why” type prosocial messages. Study 3 compares concrete domestic vs. abstract overseas prosocial messages.

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公開日: 2024-04-05   更新日: 2024-06-24  

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