• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Perceptions, practices, autonomy levels and other variations among teachers who use AI teaching tools

研究課題

研究課題/領域番号 24K16628
研究種目

若手研究

配分区分基金
審査区分 小区分09020:教育社会学関連
研究機関東京女子医科大学

研究代表者

ヤマモト.ラヴェナー ロクサナ  東京女子医科大学, 医学部, 講師 (60794675)

研究期間 (年度) 2024-04-01 – 2028-03-31
研究課題ステータス 交付 (2024年度)
配分額 *注記
4,810千円 (直接経費: 3,700千円、間接経費: 1,110千円)
2027年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
2026年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
2025年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
2024年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
キーワードAI for teachers
研究開始時の研究の概要

Focus groups, interviews and questionnaire surveys with AI teacher-users will be conducted in Japan and abroad, to investigate: a) the socio-professional impact of AI on teachers; b) teacher adaptation to using AI in the classroom; c) changes introduced in teachers' roles, responsibilities, methods, and performance evaluation criteria; and d) perceived autonomy levels and other variations. This study addresses a knowledge gap about teacher AI-related experiences, needs and preferences, thereby contributing to the effective integration of AI in education.

URL: 

公開日: 2024-04-05   更新日: 2024-06-24  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi