研究課題/領域番号 |
24K16767
|
研究種目 |
若手研究
|
配分区分 | 基金 |
審査区分 |
小区分09070:教育工学関連
|
研究機関 | 神奈川大学 |
研究代表者 |
伊藤 ゆりか 神奈川大学, 経営学部, 助教 (80906355)
|
研究期間 (年度) |
2024-04-01 – 2027-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2024年度)
|
配分額 *注記 |
3,640千円 (直接経費: 2,800千円、間接経費: 840千円)
2026年度: 1,040千円 (直接経費: 800千円、間接経費: 240千円)
2025年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2024年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
|
キーワード | online communities / ChatGPT / teachers / professional learning / social media |
研究開始時の研究の概要 |
With ChatGPT currently at the forefront of interest in the educational landscape, the guiding question for the research project is to examine the role of online teacher communities on social media for supporting teachers in Japan who are trying to learn about ChatGPT for educational purposes.
|