• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Learning about ChatGPT for educational purposes: Examining the role of online teacher communities for supporting teachers in Japan

研究課題

研究課題/領域番号 24K16767
研究種目

若手研究

配分区分基金
審査区分 小区分09070:教育工学関連
研究機関神奈川大学

研究代表者

伊藤 ゆりか  神奈川大学, 経営学部, 助教 (80906355)

研究期間 (年度) 2024-04-01 – 2027-03-31
研究課題ステータス 交付 (2024年度)
配分額 *注記
3,640千円 (直接経費: 2,800千円、間接経費: 840千円)
2026年度: 1,040千円 (直接経費: 800千円、間接経費: 240千円)
2025年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2024年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
キーワードonline communities / ChatGPT / teachers / professional learning / social media
研究開始時の研究の概要

With ChatGPT currently at the forefront of interest in the educational landscape, the guiding question for the research project is to examine the role of online teacher communities on social media for supporting teachers in Japan who are trying to learn about ChatGPT for educational purposes.

URL: 

公開日: 2024-04-05   更新日: 2024-06-24  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi