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Gender Representation of Working Professionals in Japanese TV Commercials: A Temporal Analysis from the End of the 20th Century to the Early 21st Century

研究課題

研究課題/領域番号 24K21029
研究種目

若手研究

配分区分基金
審査区分 小区分80030:ジェンダー関連
研究機関京都大学

研究代表者

Frey Urszula  京都大学, 東南アジア地域研究研究所, 特定助教 (90869447)

研究期間 (年度) 2024-04-01 – 2027-03-31
研究課題ステータス 交付 (2024年度)
配分額 *注記
4,680千円 (直接経費: 3,600千円、間接経費: 1,080千円)
2026年度: 1,040千円 (直接経費: 800千円、間接経費: 240千円)
2025年度: 1,560千円 (直接経費: 1,200千円、間接経費: 360千円)
2024年度: 2,080千円 (直接経費: 1,600千円、間接経費: 480千円)
キーワードadvertisement / TV commercial / professional / database / work
研究開始時の研究の概要

This research project will discover and analyze factors that determine the way professionals, or employed individuals, are represented on screen. The aim of this research is to identify the factors that link gender and employment, and to discover how these factors define professional representations of men and women. Using statistical models built from the data gathered from commercials, the factors' change over multiple decades will be tracked, and the precise shifts in gender and employment representations for both men and women can be discovered.

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公開日: 2024-04-05   更新日: 2024-06-24  

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