研究課題/領域番号 |
25K04245
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
|
研究機関 | 神奈川大学 |
研究代表者 |
David Aline 神奈川大学, 国際日本学部, 教授 (70289958)
|
研究分担者 |
細田 由利 神奈川大学, 国際日本学部, 教授 (70349124)
|
研究期間 (年度) |
2025-04-01 – 2028-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2025年度)
|
配分額 *注記 |
4,680千円 (直接経費: 3,600千円、間接経費: 1,080千円)
2027年度: 1,560千円 (直接経費: 1,200千円、間接経費: 360千円)
2026年度: 1,690千円 (直接経費: 1,300千円、間接経費: 390千円)
2025年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
|
キーワード | interactional grammar / second language / conversation analysis / task-based learning / multimodality |
研究開始時の研究の概要 |
This research project examines the grammatical competence of Japanese university English language learners as displayed through their accomplishment of interactional actions in real time during task-based language learning small-group discussion activities. Applying principles and concepts of Interactional Linguistics and Conversation Analysis, we analyze the interaction produced among students and the co-construction of grammar as it emerges in interaction. The research project will reveal learner grammatical competence shown in deployment of linguistic forms.
|