• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Web-based instruction and the role of individual differences in learning English articles among Japanese EFL learners

研究課題

研究課題/領域番号 25K04249
研究種目

基盤研究(C)

配分区分基金
応募区分一般
審査区分 小区分02100:外国語教育関連
研究機関関西大学

研究代表者

Lucas Matthew  関西大学, 外国語学部, 准教授 (50796498)

研究期間 (年度) 2025-04-01 – 2028-03-31
研究課題ステータス 交付 (2025年度)
配分額 *注記
4,550千円 (直接経費: 3,500千円、間接経費: 1,050千円)
2027年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
2026年度: 1,560千円 (直接経費: 1,200千円、間接経費: 360千円)
2025年度: 1,690千円 (直接経費: 1,300千円、間接経費: 390千円)
キーワードEnglish articles / individual differences / explicit instruction / web-based learning / Japanese EFL learners
研究開始時の研究の概要

The factors influencing how individual differences affect English article use (a/an, the, 0) remain unclear. This project addresses this gap by investigating how online diagnosis of individual differences can tailor grammar instruction for Japanese EFL learners to improve L2 outcomes.

URL: 

公開日: 2025-04-17   更新日: 2025-06-20  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi