研究課題/領域番号 |
25K04249
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
|
研究機関 | 関西大学 |
研究代表者 |
Lucas Matthew 関西大学, 外国語学部, 准教授 (50796498)
|
研究期間 (年度) |
2025-04-01 – 2028-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2025年度)
|
配分額 *注記 |
4,550千円 (直接経費: 3,500千円、間接経費: 1,050千円)
2027年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
2026年度: 1,560千円 (直接経費: 1,200千円、間接経費: 360千円)
2025年度: 1,690千円 (直接経費: 1,300千円、間接経費: 390千円)
|
キーワード | English articles / individual differences / explicit instruction / web-based learning / Japanese EFL learners |
研究開始時の研究の概要 |
The factors influencing how individual differences affect English article use (a/an, the, 0) remain unclear. This project addresses this gap by investigating how online diagnosis of individual differences can tailor grammar instruction for Japanese EFL learners to improve L2 outcomes.
|