研究課題/領域番号 |
25K04369
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分02100:外国語教育関連
|
研究機関 | 鳴門教育大学 |
研究代表者 |
鎌田 スザーン・リン 鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 准教授 (20790075)
|
研究分担者 |
喜多 容子 京都ノートルダム女子大学, 国際言語文化学部, 准教授 (70805853)
|
研究期間 (年度) |
2025-04-01 – 2029-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2025年度)
|
配分額 *注記 |
4,680千円 (直接経費: 3,600千円、間接経費: 1,080千円)
2028年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
2027年度: 650千円 (直接経費: 500千円、間接経費: 150千円)
2026年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
2025年度: 1,690千円 (直接経費: 1,300千円、間接経費: 390千円)
|
キーワード | English / Education / Early Education / SDGs / Picture Books |
研究開始時の研究の概要 |
The research will investigate in-service Japanese elementary school teachers’ attitudes and needs regarding the use of picture books in foreign language teaching through surveys and interviews. Based on our findings, we will apply the Reading for in-depth framework (Ridl) to materials to determine suitable picture books and strategies for class use in Japan. WThe final goal is to provide a comprehensive view of the use of authentic materials, in particular picture books, in English language teaching, with the aim of improving language curricula, and establish a database of such books.
|