研究課題/領域番号 |
25K06278
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分09040:教科教育学および初等中等教育学関連
|
研究機関 | 九州大学 |
研究代表者 |
LOH WEI・LEONG 九州大学, 芸術工学研究院, 助教 (50790432)
|
研究期間 (年度) |
2025-04-01 – 2028-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2025年度)
|
配分額 *注記 |
4,550千円 (直接経費: 3,500千円、間接経費: 1,050千円)
2027年度: 1,560千円 (直接経費: 1,200千円、間接経費: 360千円)
2026年度: 1,560千円 (直接経費: 1,200千円、間接経費: 360千円)
2025年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
|
キーワード | critical thinking / design-based learning / complex problem solving / creativity / intellectual standards |
研究開始時の研究の概要 |
This proposed research aims to develop an effective framework to evaluate and improve the quality of critical thinking of high school students when solving complex problems. The outcome of this research will provide high school teachers with the Standards for Good Reasoning that can effectively evaluate students’ quality of reasoning and provide objective feedback to students.
|