研究課題/領域番号 |
25K07790
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研究種目 |
基盤研究(C)
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配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分21040:制御およびシステム工学関連
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研究機関 | 東京大学 |
研究代表者 |
NGUYEN BinhMinh 東京大学, 大学院新領域創成科学研究科, 特任助教 (30940176)
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研究期間 (年度) |
2025-04-01 – 2028-03-31
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研究課題ステータス |
交付 (2025年度)
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配分額 *注記 |
4,550千円 (直接経費: 3,500千円、間接経費: 1,050千円)
2027年度: 130千円 (直接経費: 100千円、間接経費: 30千円)
2026年度: 1,690千円 (直接経費: 1,300千円、間接経費: 390千円)
2025年度: 2,730千円 (直接経費: 2,100千円、間接経費: 630千円)
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キーワード | Electric vehicles / Motion control / Driving force / Energy optimization / Multi-motors |
研究開始時の研究の概要 |
The multi-motor-vehicle (MMV) is modelled as a multi-agent-system, in which each agent is a locally controlled wheel. By clarifying the agents’ physical interaction, advanced control and estimation theories are developed and evaluated via simulations and experiments using several types of MMVs.
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