研究課題/領域番号 |
25K08144
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研究種目 |
基盤研究(C)
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配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分24020:船舶海洋工学関連
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研究機関 | 横浜国立大学 |
研究代表者 |
韓 佳琳 横浜国立大学, 大学院工学研究院, 助教 (40814877)
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研究期間 (年度) |
2025-04-01 – 2028-03-31
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研究課題ステータス |
交付 (2025年度)
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配分額 *注記 |
4,550千円 (直接経費: 3,500千円、間接経費: 1,050千円)
2027年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
2026年度: 2,210千円 (直接経費: 1,700千円、間接経費: 510千円)
2025年度: 1,170千円 (直接経費: 900千円、間接経費: 270千円)
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キーワード | Crew transfer vessel / Suspension ship / Offshore wind turbine / Risk assessment / Motion reduction |
研究開始時の研究の概要 |
The rapid expansion of offshore wind turbines (OWTs) has made Operation and Maintenance (O&M) a critical concern, particularly in ensuring safe and efficient access to OWT platforms. This research proposes a quantitative risk assessment framework for OWT access systems, incorporating advanced marine suspension technology to enhance safety and accessibility. The proposed framework will undergo experimental validation with different transfer methods. Enhanced accessibility and safety ensure continuous operation of wind farms, contributing to the global shift toward clean energy society.
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