研究課題/領域番号 |
25K16314
|
研究種目 |
若手研究
|
配分区分 | 基金 |
審査区分 |
小区分02080:英語学関連
|
研究機関 | 金沢大学 |
研究代表者 |
|
研究期間 (年度) |
2025-04-01 – 2028-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2025年度)
|
配分額 *注記 |
3,510千円 (直接経費: 2,700千円、間接経費: 810千円)
2027年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
2026年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
2025年度: 910千円 (直接経費: 700千円、間接経費: 210千円)
|
キーワード | Discourse analysis / Japanese EFL Textbooks / three-dimensional model / gender bias |
研究開始時の研究の概要 |
This project aims to provide a comprehensive analysis of gender bias in EFL textbooks used in Japanese schools as it examines six EFL textbook series used in Japanese junior high schools. The project uses a modified version of Norman Fairclough's three-dimensional model as a framework. The framework was developed specifically for this study. This framework is the primary method used in the project and is proposed because of the lack of consensus among gender and discourse researchers on a unified framework for analyzing gender bias in textbooks.
|