• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

Teacher Judgments of L2 English Word Difficulty: A New Second Language Data-Driven Lexical Sophistication Measurement

研究課題

研究課題/領域番号 25K16373
研究種目

若手研究

配分区分基金
審査区分 小区分02100:外国語教育関連
研究機関早稲田大学

研究代表者

Vitta Joseph・Paul  早稲田大学, グローバルエデュケーションセンター, 准教授 (90908146)

研究期間 (年度) 2025-04-01 – 2029-03-31
研究課題ステータス 交付 (2025年度)
配分額 *注記
3,380千円 (直接経費: 2,600千円、間接経費: 780千円)
2028年度: 520千円 (直接経費: 400千円、間接経費: 120千円)
2027年度: 260千円 (直接経費: 200千円、間接経費: 60千円)
2026年度: 520千円 (直接経費: 400千円、間接経費: 120千円)
2025年度: 2,080千円 (直接経費: 1,600千円、間接経費: 480千円)
キーワードL2 Vocabulary / Lexical Sophistication / L2 Word Difficulty / Teacher Judgments / L2 Data Metrics
研究開始時の研究の概要

The research will be conducted in three phases. In the first phase, teacher judgments of L2 English content words will be collected. In the second phase, a psychometric analysis of these teacher judgments will be conducted to assess the viability of constructing a new L2 data-driven lexical sophistication metric (i.e., a construct validity assessment). In the third phase, this new metric's criterion validity will be evaluated in both word and text difficulty research where the metric acts as a predictor. The results are expected to be shared through publications in international journals.

URL: 

公開日: 2025-04-17   更新日: 2025-06-20  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi