• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 前のページに戻る

The Education Policymaking process: DX from the Cabinet to the Classroom

研究課題

研究課題/領域番号 25K16917
研究種目

若手研究

配分区分基金
審査区分 小区分09010:教育学関連
研究機関東京大学

研究代表者

Bamkin Sam  東京大学, グローバル教育センター, 講師 (80976093)

研究期間 (年度) 2025-04-01 – 2028-03-31
研究課題ステータス 交付 (2025年度)
配分額 *注記
3,380千円 (直接経費: 2,600千円、間接経費: 780千円)
2027年度: 1,040千円 (直接経費: 800千円、間接経費: 240千円)
2026年度: 1,040千円 (直接経費: 800千円、間接経費: 240千円)
2025年度: 1,300千円 (直接経費: 1,000千円、間接経費: 300千円)
キーワード教育DX / 教育政策 / 教育行政 / デジタル庁 / policy enactment
研究開始時の研究の概要

This research examines how national education policies are written in government and how they are actually implemented in local schools and classrooms in Japan, using the case of digital transformation (DX). It will provide a comprehensive description of DX policy at each level of the education system - the details of digital policy, how the policy was made, how it works in schools and what that reveals about the processes of policy making and its enactment. The project sheds light on the gap between policy and practice through shifts in the structure of government.

URL: 

公開日: 2025-04-17   更新日: 2025-06-20  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi