研究課題/領域番号 |
25K17078
|
研究種目 |
若手研究
|
配分区分 | 基金 |
審査区分 |
小区分09070:教育工学関連
|
研究機関 | 九州大学 |
研究代表者 |
李 慧勇 九州大学, 情報基盤研究開発センター, 助教 (60913910)
|
研究期間 (年度) |
2025-04-01 – 2028-03-31
|
研究課題ステータス |
交付 (2025年度)
|
配分額 *注記 |
4,810千円 (直接経費: 3,700千円、間接経費: 1,110千円)
2027年度: 1,560千円 (直接経費: 1,200千円、間接経費: 360千円)
2026年度: 1,820千円 (直接経費: 1,400千円、間接経費: 420千円)
2025年度: 1,430千円 (直接経費: 1,100千円、間接経費: 330千円)
|
キーワード | Metacognition / Large Language Model / Programming Education / Learning Analytics / Personalized Feedback |
研究開始時の研究の概要 |
This research creates the MetaStep system to promote students' self-regulated learning in introductory programming. By integrating students' cognitive model and metacognitive model into theory-grounded LLM-based scaffoldings, MetaStep assists the gradual transfer of the regulatory control from AI to students.
|