研究課題/領域番号 |
15K02732
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研究機関 | 東海大学 |
研究代表者 |
アシユクロフト ロバート 東海大学, 国際文化学部, 講師 (20631790)
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研究分担者 |
Robert Cvitkovic 東海大学, 国際教育センター, 講師 (00412627) [辞退]
Praver Max 静岡大学, 情報学部, 講師 (60598712) [辞退]
ケランド マイケルジョナサン 東海大学, 国際教育センター, 講師 (50734844)
GARNER Joe 国際基督教大学, 教養学部, 特任講師 (80770255)
ハディンハム オリバー 立教大学, ランゲージセンター, 教育講師 (30751747)
ベイリー リチャード.カーティス 東海大学, 国際教育センター, 講師 (50734852)
ダン ジェイムス 東海大学, 国際教育センター, 講師 (30759197)
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研究期間 (年度) |
2015-04-01 – 2018-03-31
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キーワード | TED / NAWL / vocabulary / CALL / study apps |
研究実績の概要 |
All data relating to the research has been collected. We measured how do 3 different computer based vocabulary learning apps (Key Word In Context, L2 Definition, Image-based) differ in terms of learning effectiveness. The context for the apps was TED Talks. We selected 4 TED Talks containing 20 or more words from the New Academic Word List, duration of between 6 ~ 12 minutes, Lower Flesch-Kincaid Readability Ease (FKRE) Index, lower Words Per Minute (WPM) rate, interesting subject matter, variety of speaker accent and gender. 61 female and 77 male (138 in total) participated in the study at 4 different universities across Japan. The results showed that only the image-based app resulted in significant improvements in vocabulary uptake.
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備考 |
このプロジェクトの目的は、TED Talksより選出された学術的な項目についてのNew Academic Word List (NAWL)語彙の習得におけるComputer Assisted Language Learning (CALL)学習方法の3つの水準の効果を測ることです。
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