• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 課題ページに戻る

2018 年度 実績報告書

Data-Driven Learning for English Language Beginners: An Empirically-Grounded and Evidence-Based Investigation

研究課題

研究課題/領域番号 16K02878
研究機関新潟大学

研究代表者

G.S Hadley  新潟大学, 人文社会科学系, 教授 (70311008)

研究分担者 ハドリー 浩美  新潟大学, 教育・学生支援機構, 准教授 (60534732)
研究期間 (年度) 2016-04-01 – 2019-03-31
キーワードData-Driven Learning / Extensive Reading / Corpus Linguistics
研究実績の概要

A corpus of comprehensible English materials was created to make Data-driven Learning (DDL) accessible to beginning English students in Extensive Reading. The efficacy of comprehensible DDL for improving lexicogrammatical proficiency and overall reading speeds was investigated. Dependent means T-tests of the post-tests for experimental and control groups indicated almost every student improved significantly. Independent T-Test means found no overall no statistical difference between the experimental and control groups with lexicogrammatical proficiency, but experimental groups using DDL significantly improved more than the control group reading speeds and in the total amount of words read.

  • 研究成果

    (7件)

すべて 2019 2018

すべて 雑誌論文 (1件) (うちオープンアクセス 1件) 学会発表 (4件) (うち国際学会 4件、 招待講演 2件) 図書 (2件)

  • [雑誌論文] 新潟大学全学英語教育カリキュラム改定の成果検証(2)2018

    • 著者名/発表者名
      ハドリー浩美
    • 雑誌名

      新潟大学言語文化研究

      巻: 22 ページ: 25-32

    • オープンアクセス
  • [学会発表] DDL and Extensive Reading: An Inclusive Approach2018

    • 著者名/発表者名
      G. S. Hadley
    • 学会等名
      JALT2018 Conference
    • 国際学会
  • [学会発表] Textbooks in ELT: What Are They Good for Anyway?2018

    • 著者名/発表者名
      G.S. Hadley
    • 学会等名
      JALT2018 Conference
    • 国際学会 / 招待講演
  • [学会発表] Investigating Data-Driven Learning with Receptive Skills: A Contemporary Approach2018

    • 著者名/発表者名
      G.S. Hadley
    • 学会等名
      Teaching and Language Corpora
    • 国際学会
  • [学会発表] Data-Driven Insight or Information Overload? Researching Foreign and Second Language Learning with Grounded Theory2018

    • 著者名/発表者名
      G.S. Hadley
    • 学会等名
      University of Oxford
    • 国際学会 / 招待講演
  • [図書] Using Research to Inform Materials Development (in The Routledge Handbook of Materials Development for Language Teaching, edited by Julie Norton and Heather Buchanan)2019

    • 著者名/発表者名
      G.S. Hadley, ハドリー浩美
    • 総ページ数
      -
    • 出版者
      Routledge
  • [図書] Learning Through Textbooks (in The Cambridge Guide to Learning English as a Second Language, edited by Anne Burns and Jack C. Richards)2018

    • 著者名/発表者名
      G.S. Hadley
    • 総ページ数
      9
    • 出版者
      Cambridge University Press
    • ISBN
      9781108408417

URL: 

公開日: 2019-12-27  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi