研究実績の概要 |
平成28年度は、上半期に本プロジェクトの中心要素であるnatureとnurtureについての通史的な概説を素描し、現代における研究・議論の展開を整理した(‘Nature and Nurture’ in The International Handbook of Philosophy of Education, (ed.) Paul Smeyers, (Dordrecht: Springer)として来年以降に出版予定)。その成果を受け、下半期には二つの論文の執筆に取り組み、そのうちの一つについては学会発表を行った。 本年度中に論文2本を上梓した(1. Misawa, K. (2016) ‘No Need to Worry: Multiple Profiles of Philosophy of Education in, and in Relation to, the World of Education and the World of Philosophy’, Philosophical Inquiry in Education: The Journal of the Canadian Philosophy of Education Society, 23(2), pp. 203-211; 2. Misawa, K. (2016) ‘Rethinking the “Social” in Educational Research: On What Underlies Scheme-Content Dualism’, Ethics and Education, 11(3), pp. 326-337.)。
|