マーケティング分野においては、インターネットの本格的普及に伴う消費者行動の変化に対応して、その重心が、マス・マーケティングから1対1マーケティングへと移行しつつある。従来の市場占有率に依拠した市場分析ではもはや不十分であり、顧客の潜在的な生涯価値を正確に評価し、その総和を最大化するための新たなマーケティング手法の確立が急務となっている。特に、移動体通信とインターネットの消費者行動に及ぼす影響を構造的に把握することは重要であり、本プロジェクトでは、下記の論文を通して既存研究にない新たな地平を拓いた。 1) Enhancement of m-Commerce via Mobile Access to the Internet (with Jun Yoshii) 2) Impact of Mobile Access to the Internet on Information Search Completion Time (with Jinshui Zuo) 3) Development of e-Marketing Contract Structure Based on Consumer-Generated Contents and Its Optimal Strategy (with Rina Isogai)また、確率的数値解法を中心に、マーケティング・モデルやその他のORモデルの解析に役立つ分析手法を開発する関連研究も精力的に進められており、代表的な論文を下記に示す。4) Structural Analysis of Two Person Game with Mixed Strategy for Energy Supply (with K. Takahashi) 5) Dynamic Analysis of a Unified Multivariate Counting Process and Its Asymptotic Behavior (with Jia-Ping Huang) 6) Danger of Exclusive Reliance on Ergodic Analysis for a Class of Preventive Maintenance Policies : Dynamic Semi-Markov Process Approach (with A. Namikawa)
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