• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 課題ページに戻る

2020 年度 実績報告書

Flipped Learning and L2 Motivation

研究課題

研究課題/領域番号 17K04523
研究機関宮城教育大学

研究代表者

リース エイドリアン  宮城教育大学, 教育学部, 准教授 (90590068)

研究期間 (年度) 2017-04-01 – 2021-03-31
キーワードFlipped learning
研究実績の概要

The purpose of this project was to gain an understanding of what kind of student benefits most from studying under the flipped learning method. The results suggested that students with high linguistic self-confidence perceived flipped learning as beneficial, but does not need to be compulsory. Students with medium and low linguistic self-confidence, indicated that flipped learning videos increased their understanding and self-confidence.

  • 研究成果

    (2件)

すべて 2021 2020

すべて 学会発表 (2件) (うち国際学会 1件、 招待講演 1件)

  • [学会発表] The Flipped Classroom: A fusion of online and face-to-face learning to suit the tastes of EFL students2021

    • 著者名/発表者名
      Adrian Leis
    • 学会等名
      JALT Oita
    • 招待講演
  • [学会発表] Linguistic Self-Confidence and Flipped Learning: A Perspective from the Growth Mindset2020

    • 著者名/発表者名
      Adrian Leis
    • 学会等名
      JACET
    • 国際学会

URL: 

公開日: 2021-12-27  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi