研究課題/領域番号 |
18K02953
|
研究種目 |
基盤研究(C)
|
配分区分 | 基金 |
応募区分 | 一般 |
審査区分 |
小区分09080:科学教育関連
|
研究機関 | 筑波大学 |
研究代表者 |
|
研究期間 (年度) |
2018-04-01 – 2021-03-31
|
キーワード | computer literacy / multicult. environments / cultural differences |
研究成果の概要 |
この研究では、多文化環境におけるコンピュータリテラシー教育戦略の適応モデルを開発しました。我々のモデルは、文化特有のクラスの好み、LMS (Learning Management System) の認識、生徒のレベルの格差など、クラスの条件に適応できます。また、コンピューターリテラシーのクラスを教える際の文化の違いの重要性を理解する事に役立ちました。
|
自由記述の分野 |
computer literacy education
|
研究成果の学術的意義や社会的意義 |
This research helped to understand the importance of cultural differences when teaching computer literacy. It highlighted the need of an adaptive teaching approach, tailored to the needs of students from various cultural backgrounds and with various knowledge levels.
|