研究課題/領域番号 |
19K02986
|
研究機関 | 鹿児島国際大学 |
研究代表者 |
TOLAND Sean 鹿児島国際大学, 国際文化学部, 教授 (60803864)
|
研究分担者 |
CRIPPS Anthony 南山大学, 外国語学部, 教授 (20352437)
SAKAMOTO Fern 名古屋外国語大学, 外国語学部, 講師 (30803887)
|
研究期間 (年度) |
2019-04-01 – 2023-03-31
|
キーワード | PLN / online support / teacher training / workshops |
研究実績の概要 |
The researchers completed the following: (1) ongoing literature review of self-directed teacher professional development; (2) revised an academic paper; (3) wrote two new academic articles; (4) interviewed six teachers who belong to a virtual PLN; (5) conducted a thematic analysis of qualitative data; (6) facilitated two workshops; (7) created instructional resources with PLN members; and (8) delivered six presentations.
研究者は以下を完了した: (1) 教員の自己啓発に関する継続的な文献調査、(2) 論文の修正、(3) 新規論文の執筆、(4) 仮想PLNに属する教員6名へのインタビュー、(5) 定性データのテーマ別分析、(6) 2回のワークショップ開催、(7) PLNメンバーとの教材作成、 (8) 6件のプレゼンテーション。
|