研究実績の概要 |
2019年度にオランダ、フィンランドで採取した、学校現場での詳細な行動観察記録をもとに、2020年度は、その第一稿、海外研究論文誌に投稿、採用された。 詳細は「Yoshinori Kakino, Sien van Dam: A Study on Relationship Between Learning Spaces and Activities of Jena Plan Education in The Netherlands. International Journal of Architecture, Arts and Applications. Vol. 6, Issue 3, pp.56-70 August 27 2020」に掲載されている。 さらに、2021年度に投稿するべく、第二稿「Characteristics of Learning Space corresponding to Individual Education from the Viewpoint of Child’s Activities in Elementary Schools Designed by Atelier PRO in the Netherlands」、第三稿「A STUDY ON THE CHARACTERISTICS OF TYPE OF LEARNING STREET -A case study on a learning-street type of school buildings in Netherlands vol.1」、第四稿「A STUDY ON THE CHARACTERISTICS OF A WORK-UNIT TYPE OF LEARNING SPACES FROM THE VIEW POINT OF TEACHERS’ SUPPORT」の執筆を行った。
|