研究課題/領域番号 |
20K00759
|
研究機関 | 日本大学 |
研究代表者 |
Schmidt M・G 日本大学, 文理学部, 教授 (20400616)
|
研究分担者 |
永井 典子 茨城大学, 人文社会科学部, 特命研究員 (60261723)
長沼 君主 東海大学, 語学教育センター, 教授 (20365836)
Birch Gregory 清泉女学院大学, 人間学部, 教授 (60722303)
Bower Jack 帝塚山大学, 全学教育開発センター, 准教授 (90406687)
大村 孝紀 創価大学, 公私立大学の部局等, 助教 (50876711)
|
研究期間 (年度) |
2020-04-01 – 2024-03-31
|
キーワード | professional development / action research / CEFR / intervention / case study |
研究実績の概要 |
In the last, extended year the research results were finalized. The seven case studies were commented on by four international experts: Neus Figueras, Brian North, David Little and Fergus ODwyer. We presented at various national and international conferences: PanSIG 2023, EALTA 2023, JACET 2023 and JALT 2023. All case studies were prepared as a manuscript for an international book publication in September 2023. The application for a workshop at the international conference AILA 2024 in Kuala Lumpur (August 2024) was accepted and we will present the results with an hand-on workshop.The project ended with the envisioned outcome. 本研究プロジェクトの目的は、CEFRの基本理念である行動指向主義や教育改善のツールである能力記述文を使用して、言語教育の刷新を可能にするアクションリサーチのモデルを提案し、個々の教員の教育改善を効果的かつ継続的に支援することである。本研究期間、8名の教員が本研究で提案したCEFR-focused Action Research Model (Birch et al. 2021)に基づき7件の教育改善を行った。本研究プロジェクトで行ったこれらのケーススタディと本プロジェクト全体の批判的検証を行い、それらを1冊の著書に纏めSpringerから出版予定である。
|
備考 |
The website will update the reports regularly.
|