• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 課題ページに戻る

2022 年度 実施状況報告書

Acquisition and decay: The long-term impact of study abroad on receptive vocabulary knowledge and lexical diversity

研究課題

研究課題/領域番号 20K00763
研究機関同志社大学

研究代表者

NEFF Peter  同志社大学, グローバル・コミュニケーション学部, 教授 (70411072)

研究分担者 ブルックス ギャビン  名古屋商科大学, 国際学部, 講師 (10610818)
CLENTON JONATHAN  広島大学, 人間社会科学研究科(総), 准教授 (80762434)
研究期間 (年度) 2020-04-01 – 2024-03-31
キーワードreceptive vocabulary / lexical diversity / study abroad
研究実績の概要

Project data collection and analysis continued in the 2022 academic year. The Principal Investigator published two co-authored papers, including one in a major international journal. The Co-investigators also maintained research output, including four major papers in international journals by the second Co-investigator related to vocabulary.

現在までの達成度 (区分)
現在までの達成度 (区分)

2: おおむね順調に進展している

理由

The progress is on track, with final results to be collected and analyzed in the 2023 academic year.

今後の研究の推進方策

Our plans for year 4 include: 1) final data collection; and 2) write a paper of the results for submission to an international journal.

次年度使用額が生じた理由

During the 2023 academic year, funds are required for the following reasons:
1) To pay for transcriptions costs related to interview data collection
2) To attend international conferences for the purpose of promoting our research
3) As an honorarium to pay participants in the study

  • 研究成果

    (5件)

すべて 2023 2022

すべて 雑誌論文 (2件) (うち国際共著 1件、 査読あり 2件) 学会発表 (3件) (うち国際学会 3件)

  • [雑誌論文] Humor strategies in the foreign language class2022

    • 著者名/発表者名
      Neff Peter、Dewaele Jean-Marc
    • 雑誌名

      Innovation in Language Learning and Teaching

      巻: Online ページ: 1~13

    • DOI

      10.1080/17501229.2022.2088761

    • 査読あり / 国際共著
  • [雑誌論文] Is This Thing On? Teacher Views of Incorporating Humor Into Online Language Classes2022

    • 著者名/発表者名
      Rucynski John、Okayama University
    • 雑誌名

      The Language Teacher

      巻: 46 ページ: 9~9

    • DOI

      10.37546/JALTTLT46.6-2

    • 査読あり
  • [学会発表] Considering Cultural Context When Incorporating Humor Into EFL Classes2023

    • 著者名/発表者名
      Peter Neff, John Rucynski
    • 学会等名
      TESOL 2023
    • 国際学会
  • [学会発表] “Reading the room” in Zoom: Challenges and opportunities using humor in synchronous online language education2023

    • 著者名/発表者名
      Peter Neff, John Rucynski
    • 学会等名
      AAAL 2023
    • 国際学会
  • [学会発表] Humor Strategies in the L2 Classroom: Learner Perspectives and Preferences2022

    • 著者名/発表者名
      Peter Neff
    • 学会等名
      JALT 2022
    • 国際学会

URL: 

公開日: 2023-12-25  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi