• 研究課題をさがす
  • 研究者をさがす
  • KAKENの使い方
  1. 課題ページに戻る

2023 年度 実績報告書

Developing Bilingual Short Stories and Community Literacy Activists

研究課題

研究課題/領域番号 20K13154
研究機関立命館アジア太平洋大学

研究代表者

SEVIGNY Paul  立命館アジア太平洋大学, 言語教育センター, 教授 (00611443)

研究期間 (年度) 2020-04-01 – 2024-03-31
キーワードExtensive Reading / Grade Readers / Biliteracy / Multilingual Education / Citizen Science / Community Literacy / Literature Circles / Creative Writing
研究実績の概要

The Young Adult Multicultural Story (YAMS) anthology presents six bilingual stories created, translated, and illustrated with 100% human, undergraduate student labor. Students also graded stories into three levels (stages). The collection is now a bilingual literature circle, translanguaging, and creative writing research dataset. The final two stories of this project were completed in 2023. Kondo's 'The Thing about Being Strong', and Ye's 'The Gifts of Luna' StudioCLA.org/stories. The dataset can be cited as follows:
Sevigny, P. and Manabe, S. (Eds) 2023. Young Adult Multicultural Stories. (Version 1) [Data set]. StudioCLA. StudioCLA.org/stories
Related research can be followed at https://www.studiocla.org/research.

  • 研究成果

    (4件)

すべて 2023 その他

すべて 学会発表 (3件) (うち国際学会 3件) 備考 (1件)

  • [学会発表] Developing the Mindset of a Community Literacy Activist2023

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P. & Manabe, S.
    • 学会等名
      JALT International Conference
    • 国際学会
  • [学会発表] Race of intelligence: Humans vs. AI in the creation of graded readers2023

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P. & Annisa Nur Zahra, A.
    • 学会等名
      The Sixth World Congress on Extensive Reading
    • 国際学会
  • [学会発表] Students authoring online multilingual graded readers2023

    • 著者名/発表者名
      Sevigny, P. & Annisa Nur Zahra, A.
    • 学会等名
      The Sixth World Congress on Extensive Reading
    • 国際学会
  • [備考] Young Adult Multicultural Stories 1 [Dataset]

    • URL

      https://www.studiocla.org/stories

URL: 

公開日: 2024-12-25  

サービス概要 検索マニュアル よくある質問 お知らせ 利用規程 科研費による研究の帰属

Powered by NII kakenhi