研究課題
基盤研究(C)
ICTはビジネスへ直接的に影響を与えるのではなく、他の組織内外のリソースを働きかける間接的な機能を持ち、価値を創出する。ICTの「統合」機能は、オペレーションの効率性と生産性の向上、情報交換の正確性とタイムリー性を実現する。「協同」機能は、組織的な協同関係を実現し、促進、モニター、コントロール、ガイドするという役割を果たしている。さらに、ICTには情報集約的なサービスを管理する能力があり、「高度な分析処理」を実現化させる。これら3つのICTのイネーブリング機能から、「ビジネス・プロセスの発展」と、「イノベーティブなビジネスシステムの創出」つまり狭義のサービス・イノベーションが起こることになる。
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The Proceedings of the Academy of Marketing Science 16th Biennial World Marketing Congress
巻: XVI ページ: 605-608
The proceedings of 20th International Annual EurOMA Conference
巻: (on USB)
The proceedings of 17th Conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution (EAERCD)
Internat ional Journal of Logistics : Research and Applications
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The Journal of Japanese Operations Management and Strategy
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国民経済雑誌
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The proceedings of 19th International Annual EurOMA Conference
The proceedings of 5th European Forum on Market Driven Supply Chains
The Proceedings of 16th European Association of Education and Research in Commercial Distribution
巻: (USB)
4th EurOMA's International Forum on Service Operations Management