2018 Fiscal Year Final Research Report
How to peer review and publish qualitative papers
Project/Area Number |
15H05071
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Fundamental nursing
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Research Institution | St. Luke's International University |
Principal Investigator |
KAYAMA Mami 聖路加国際大学, 大学院看護学研究科, 教授 (60233988)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
木下 康仁 聖路加国際大学, 大学院看護学研究科, 特任教授 (30257159)
小松 浩子 慶應義塾大学, 看護医療学部(信濃町), 教授 (60158300)
グレッグ 美鈴 神戸市看護大学, 看護学部, 教授 (60326105)
麻原 きよみ 聖路加国際大学, 大学院看護学研究科, 教授 (80240795)
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Research Collaborator |
AOKI Yumi
KOZUMA Miki
FUKUSHIMA Kagami
AOMOTO Satomi
NEMOTO Tomomi
ISHII Ayumi
MATSUI Meiko
SETOYA Nozomi
NONAKA Yukiko
EBIHARA Mikie
HAYASAKA Hiroko
MAEDA Sana
MIKAWA Satoko
KIDO Yoshifumi
SASAKI Mirei
YAMADA Fukiko
KOGA Ikue
OKU Hiromi
MIURA Yuriko
MATSUTANI Miwako
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Project Period (FY) |
2015-04-01 – 2019-03-31
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Keywords | 質的研究方法 / 査読者 / 編集委員 / 査読ガイドライン |
Outline of Final Research Achievements |
Qualitative Research Method has the potential to describe patient’s or staff’s substantial experiences. Compare with quantitative method, scholars who can review the qualitative papers are few. Editors and Chief Editors also have limited experiences to review Qualitative papers. So we have tried to make guidelines to publish qualitative papers through seminars, interviews and training abroad. Many of editors and reviewers attended our seminar and could share knowledge.
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Free Research Field |
看護学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
優れた質的研究論文が発表されることにより、患者や医療関係者の体験の理解が深化することが期待される。論文を誌上(オンラインを含む)発表することは、広く知識を共有することにつながる。看護の基礎教育や卒後教育にも研究成果が反映されることは、看護学の発展につながり、看護ケアの向上にもつながる。
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