2018 Fiscal Year Final Research Report
Comparison research of each country's situation and response about health and functional foods
Project/Area Number |
15H05183
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 海外学術 |
Research Field |
Management
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Research Institution | Ritsumeikan University (2016-2018) Hokkaido University (2015) |
Principal Investigator |
KODAMA KOTA 立命館大学, テクノロジー・マネジメント研究科, 准教授 (90419424)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
仙石 愼太郎 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 准教授 (00401224)
荒戸 照世 北海道大学, 大学病院, 教授 (30241011)
難波 美帆 北海道大学, 高等教育推進機構, 特任准教授 (80422020)
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Research Collaborator |
Mohamed Farid
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Project Period (FY) |
2015-04-01 – 2019-03-31
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Keywords | 技術経営 / 製品特性 / イノベーション / 健康食品 / 機能性食品 |
Outline of Final Research Achievements |
Since its inception in Japan, functional food has continued to deliver a true added value to a wide spectrum of customers, especially in aging subpopulations. Japanese companies have strong "R&D" capabilities and strong know-how in the field of functional foods. They have the opportunity to grow overseas by promoting and marketing their products. The main challenge is to understand the foreign markets and their regulations to be able to promote Japanese products overseas. To achieve this goal, the study reports a scientific review of the relevant literature and official legislative reports published by the authorized entities in several countries to create a comparison between the rules and regulations in different countries. The study results provide suggestions for entry strategies to recommended foreign markets based on regulatory situations. The study also provides a comparison for the different functional food regulations in Japan (FOSHU, FNFC, FFC).
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Free Research Field |
技術経営
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
さまざまな国で規則や規制を調査した結果、米国ではさまざまな認証の遵守と製品情報の開示が不可欠であることが示された。これらの方策を適用することは非常に高いコストを伴うが、アメリカ市場で日本製品が適応できる潜在性が示唆された。このテストマーケティング市場としてシンガポール市場は規制が少なく、魅力的な市場と考えられる。これらの結果はまた、食品の将来を形成し革命を起こしているスタートアップによっても利用される可能性がある。この研究は、この分野の製造業者と協力することによって、新興企業に海外市場向けの新製品やソリューションを開発するための重要な情報を提供すると考えられる。
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