2019 Fiscal Year Final Research Report
An Empirical Study on the Training Mechanisms of New Types of Specialists in University
Project/Area Number |
16K04619
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Sociology of education
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Research Institution | Gunma University |
Principal Investigator |
NINOMIYA YU 群馬大学, 大学教育・学生支援機構, 准教授 (20511968)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
小島 佐恵子 玉川大学, 教育学部, 准教授 (40434196)
濱嶋 幸司 (浜島幸司) 同志社大学, 学習支援・教育開発センター, 准教授 (50459278)
小山 治 京都産業大学, 全学共通教育センター, 准教授 (50621562)
児島 功和 山梨学院大学, 経営学部, 准教授 (80574409)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2020-03-31
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Keywords | 大学経営 / 専門職 / 大学職員 / 大学教員 |
Outline of Final Research Achievements |
The policy of university reform in Japan needed for new types of specialists. It introduced those specialists to universities in Japan, modeled primarily on higher education in the United States. We conducted some interview surveys and a questionnaire survey for faculty developers, career counselors, institutional research analysts, University research administrators and professionals for industry.
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Free Research Field |
高等教育論
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
大学改革は大学教員、大学事務職員だけではなく、「新しい専門職」と呼ばれる人びとによっても担われている。しかしながら、「新しい専門職」として働く人びとの、キャリアパス、待遇、職務を遂行するために必要な知識・技術の内容については不明なことが多い。そこで、本研究は聞き取り調査、質問紙調査を実施して結果を分析することによって、「新しい専門職」に関する政策に対して新たな学術的知見を提供した。
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