2019 Fiscal Year Final Research Report
How to increase social welfare derived through co-creation activities
Project/Area Number |
17K04023
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Konan University (2019) Osaka Jogakuin College (2017-2018) |
Principal Investigator |
Aoki Kei 甲南大学, マネジメント創造学部, 准教授 (50761045)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2020-03-31
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Keywords | 価値共創 / ユーザーイノベーション / C to Cビジネス / リードユーザー / 社会的価値 / ブランド体験価値 |
Outline of Final Research Achievements |
This research aimed to demonstrate how to increase social welfare through co-creation activities among firms and consumers. First, I examined how Apple achieves innovations to change the education through co-creation with their lead users and found that the participants take the advantages to connect with other members. Furthermore, I compared the C to C business participants who utilize their own knowledge and skills with ordinary people and found that the former group showed significantly higher level of well-being. The results showed that co-creation activities increase social welfare in addition to economical value.
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Free Research Field |
マーケティング
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究を通して、個人が共創活動に参画することで、社会にも(e.g.教育の変革)、個人にも(e.g.他者とのつながり)、企業にも有用な価値が生み出されていることが明らかになった。。これは企業が共創活動に取り組む意義を明確に提示するものである。 コロナ禍において、個人がそれぞれのスキルを活かして、社会に貢献する事例には枚挙にいとまがなく、この動きは今後も加速するものと考えられる。このような活動が、社会に価値をもたらすと同時に、当事者の幸福度をも高めることが示唆されたことは、意義のある発見であるといえよう。
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