2008 Fiscal Year Final Research Report
On Helping Japanese Students Learn English Vocabularies: A Cognitive Approach to Opposition and Contrast on Affixes with Non-Invasive Measurements of Human Brain Activity
Project/Area Number |
18720150
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Research Field |
Foreign language education
|
Research Institution | Toyo University |
Principal Investigator |
ARIMITSU Nami Toyo University, 経営学部, 准教授 (00408957)
|
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
MATSUURA Nasato 東京医科歯科大学, 大学院・保健衛生学研究科, 教授 (60134673)
|
Project Period (FY) |
2006 – 2008
|
Keywords | 英語 / 脳・神経 / 教育系心理学 / 言語学 / 神経科学 |
Research Abstract |
英語の対比の接辞認知を整理、分析し、そのデータを非侵襲的脳活動計測に基づいた手法で応用して大学生の英語運用能力の向上を図ることを目的とした研究において、対比表現について言語的側面の整理と分析を進展させた。対比表現の整理、分析を行った。国内外の学会にて、研究を発表した。
|
Research Products
(16 results)