2020 Fiscal Year Final Research Report
Research on revenue management as customer management accounting
Project/Area Number |
18K01941
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 07100:Accounting-related
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Research Institution | Senshu University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2021-03-31
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Keywords | 管理会計 / レベニューマネジメント / マルチステークホルダー |
Outline of Final Research Achievements |
Revenue management has a close relationship with management accounting, especially in the area of customer management accounting. Through this study, it was clarified that the combination of customer segments to be emphasized should be changed over time, taking into account their profit generation patterns. In other words, the study of profit model should be considered as a dynamic model corresponding to the passage of time. This study also presented KPIs for revenue management that take into account various stakeholders and time frames.
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Free Research Field |
管理会計
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
レベニューマネジメントに代表される価格コントロールは、本研究期間に大変注目されるようになった。様々な業界において価格コントロール(その多くには、「ダイナミックプライシング」という言葉が当てられている)が導入されるようになった。しかし、いまだにその多くは価格面のコントロールと短期的な収益向上を志向している。本研究は価格コントロールの長期的な側面、そしてキャパシティ配分といった価格面以外のコントロールにも注目しており、その社会的意義は大きいと考えている。
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