2021 Fiscal Year Final Research Report
Quality Management at Programme Level in British Higher Education
Project/Area Number |
18K02719
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 09050:Tertiary education-related
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Research Institution | University of Tsukuba |
Principal Investigator |
Tanaka Masahiro 筑波大学, 大学研究センター, 准教授 (30423362)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2022-03-31
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Keywords | 高等教育 / 学位プログラム / 教教分離 / 国際比較研究 / イギリス |
Outline of Final Research Achievements |
An analysis of how internal quality assurance is implemented at programme level in UK universities was carried out, with a particular focus on the diversity of actors participating in quality assurance. The main object of analysis was primary documents that are publicly available. The research results are: Tanaka, M. (2020), 'Evaluations of Teaching Quality in UK Higher Education: Annual Quality Reports, No. 19, pp. 39-46, and Tanaka, M. and Take, H. (2022), 'How Do Student Written Submissions Affect Internal Quality Assurance? A Study of Swedish and British Cases', Bulletin of Institute of Education University of Tsukuba, Vol. 46, No. 2, pp. 1-16.
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Free Research Field |
高等教育
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究成果の学術的意義や社会的意義は、イギリスの大学において,プログラムレベルの自己点検・評価(内部質保証)をどの組織がどのように実施しているのか,および,その質保証の実施を全学レベルでどのように管理しているのかを,いくつかの大学の事例で明らかにしたことである。さらに、プログラムレベルの自己点検・評価(モニタリング・プログラムレビュー)の実施に本格的に着手することになる日本の大学への示唆を提示したことも、本研究成果の学術的意義や社会的意義といえる。
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