2009 Fiscal Year Final Research Report
Research on Marketing and Business Strategy of Global Niche
Project/Area Number |
19203020
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Business administration
|
Research Institution | Osaka University |
Principal Investigator |
KOBAYASHI Toshio Osaka University, 大学院・経済学研究科, 教授 (20205470)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
KANAI Kazuyori 大阪大学, 大学院・経済学研究科, 教授 (50142831)
ASADA Takayuki 大阪大学, 大学院・経済学研究科, 教授 (10143132)
TAKAO Hiroji 大阪大学, 大学院・経済学研究科, 教授 (60121886)
SEKIGUCHI Tomoki 大阪大学, 大学院・経済学研究科, 准教授 (20373110)
SHIIBA Atsushi 大阪大学, 大学院・経済学研究科, 准教授 (60330164)
ISADA Fumihiko 名古屋商科大学, 経済学部, 教授 (80387646)
KURIMOTO Hiroyuki 名古屋商科大学, 経済学部, 教授
MATSUMURA Masaki 大阪商業大学, 総合経営学部, 准教授 (10340019)
HIRAYAMA Hiroshi 阪南大学, 流通学部, 教授 (00368383)
PARK Teahoon 大阪市立大学, 創造都市研究科, 准教授 (50340584)
|
Research Collaborator |
TERAKAWA Maho 大阪大学, 先端科学イノベーションセンター, 特任研究員
FURUTA Takeshi 株式会社カネカ, 相談役
MAENAKA Masayuki , 株式会社アップ
NAKATA Yugo 大阪大学, 大学院・経済学研究科, 特任研究員
|
Project Period (FY) |
2007 – 2009
|
Keywords | 企業経営 / 経営戦略 / ビジネスモデル / マーケティング / ニッチ市場 |
Research Abstract |
We could define Global Niche Strategy as the fusion process of partner and market development. Niche markets cannot be found out through scientific analysis of existing markets. They are born from the process that a technological advantageous supplier hardly tries to adapt the special needs of its customer, enhance its products and construct a strong partnership between them. The niche markets have entry barriers from the competitors and then bring the sustainable revenues and the opportunities for global markets to the supplier.
|
Research Products
(22 results)