2009 Fiscal Year Self-evaluation Report
Toward a Shared Understanding of History : Franco-German Common History Textbook as a Innovative Experiment
Project/Area Number |
19320120
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
History of Europe and America
|
Research Institution | University of Shizuoka |
Principal Investigator |
KENMOCHI Hisaki University of Shizuoka (60288503)
|
Project Period (FY) |
2007 – 2010
|
Keywords | 西欧史 / 歴史教育 / 歴史認識 / 歴史教科書 / 共通教科書 / 歴史共同研究 |
Research Abstract |
2006年秋にフランスとドイツの教育現場に導入された、史上はじめて「国境を越えた」同一内容の歴史教科書について、刊行に至る背景、内容、反応、教育現場での使用状況を調査、分析する。そして共通教科書の短期的な評価だけでなく、長期的な展望、つまり仏独やヨーロッパを越えた他地域とくに東アジアへの応用可能性も研究対象とする。
|
Research Products
(5 results)