2009 Fiscal Year Self-evaluation Report
The Influence on the Students' Formation of Learning Ability and Attitude through the Primary-secondary Consistent Educational system (4-3-2grades)
Project/Area Number |
19530725
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Educaion
|
Research Institution | Rissho University |
Principal Investigator |
HIGUCHI Naohiro Rissho University, 大学院・人間総合科学研究科, 准教授 (90287920)
|
Project Period (FY) |
2007 – 2010
|
Keywords | 小中一貫教育 |
Research Abstract |
本研究では、小中一貫教育における4-3-2学年制が児童生徒の学力および態度形成にどのような影響を及ぼすかを明らかにすることが目的である。具体的には、次の4点を課題とする。 (1)発達の連続性をふまえた学年制のあり方 (2)日本における小中一貫教育の事例研究 (3)4-3-2学年制教育の実際 (4)小中一貫校に在籍する教員と生徒の意識
|
Research Products
(5 results)