• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2009 Fiscal Year Final Research Report

A Study of A New Curriculum Design for the "Sougoutekina-gakusyuu-no-zikan" or the "Period for Integrated Study" base on the Multicultural Education Model

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 19530740
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Educaion
Research InstitutionNational Institute for Educational Policy Research

Principal Investigator

MATSUO Tomoaki  National Institute for Educational Policy Research, 初等中等教育研究部, 総括研究官 (80320993)

Project Period (FY) 2007 – 2009
Keywords多文化教育 / 総合的な学習の時間 / カリキュラム
Research Abstract

The purpose of this study is to explore a new curriculum design for the "Sougoutekina-gakusyuu-no-zikan" or the "period for integrated study" through theories and practices of multicultural education in the United States. By examining the educational purposes, contents, methods, and evaluations in the area of multicultural education, a curriculum design model is developed to improve the "Sougoutekina-gakusyuu-no-zikan" which cultivates "ikiru-tikara" or the "zest of life."

  • Research Products

    (5 results)

All 2010 2008 2007 Other

All Journal Article (1 results) Book (4 results)

  • [Journal Article] 多文化共生社会の教育とカリキュラムデザイン

    • Author(s)
      松尾知明
    • Journal Title

      多文化共生社会の教育をめざすカリキュラムデザイン(東京学芸大学国際教育センター編)

  • [Book] 「カリキュラムと子ども」『子どもと学校』(武内清編)2010

    • Author(s)
      松尾知明
    • Total Pages
      62-75
    • Publisher
      学文社
  • [Book] アメリカの現代教育改革-スタンダードとアカウンタビリティの光と影2010

    • Author(s)
      松尾知明
    • Total Pages
      157-181
    • Publisher
      東信堂
  • [Book] 「文化概念の再考-アメリカ合衆国の多文化教育の視点から」『異文化間教育学の研究』(小島勝編)2008

    • Author(s)
      松尾知明
    • Total Pages
      269-280
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
  • [Book] アメリカ多文化教育の再構築-文化多元主義から多文化主義へ2007

    • Author(s)
      松尾知明
    • Total Pages
      1-209
    • Publisher
      明石書店

URL: 

Published: 2011-06-18   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi