• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2010 Fiscal Year Final Research Report

Teacher-related Policies such as Teacher Performance Appraisal in Canada

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 19730480
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Educaion
Research InstitutionHirosaki University

Principal Investigator

HIRATA Jun  弘前大学, 教育学部, 准教授 (90361005)

Project Period (FY) 2007 – 2010
Keywords教員評価 / 教員養成・免許 / 免許更新制 / 教員の自律性
Research Abstract

This study was focused on teacher-related policies in Canada. The study is mainly focused on British Columbia, Alberta, Ontario, New Brunswick and Prince Edward Island. For instance, charter schools are instituted only in Alberta, and they have different forms of contract with teachers from regular public schools. Initial teacher training programs were inquired about in British Columbia, Ontario, New Brunswick and Prince Edward Island. The teacher performance appraisal and the teacher re-certificate programs in Ontario were examined in this study.

  • Research Products

    (10 results)

All 2012 2011 2010 2009 2008 2007

All Journal Article (5 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (4 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] アルバータ州における新自由主義教育改革とチャータースクール制度に関する一考察-その成立背景と制度設計を中心に-2010

    • Author(s)
      平田淳
    • Journal Title

      カナダ研究年報

      Volume: 第30号 Pages: 1-17

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] カナダ・アルバータ州における義務教育制度の多様性と質保証システムに関する一考察2010

    • Author(s)
      平田淳
    • Journal Title

      比較教育学研究

      Volume: 第41号 Pages: 33-48

  • [Journal Article] チャータースクールのアカウンタビリティはどのようにして評価されるのか?-アルバータ州のチャータースクール制度に焦点を当てて-2009

    • Author(s)
      平田淳
    • Journal Title

      カナダ教育研究

      Volume: No.7 Pages: 41-58

  • [Journal Article] 教育改革政策のアカウンタビリティ構造に関する一考察2009

    • Author(s)
      平田淳
    • Journal Title

      弘前大学教育学部紀要

      Volume: 第101号 Pages: 139-150

  • [Journal Article] 『教育におけるアカウンタビリティ』概念の構造と構成要素に関する一考察2008

    • Author(s)
      平田淳
    • Journal Title

      弘前大学教育学部紀要

      Volume: 第100号 Pages: 89-98

  • [Presentation] カナダ・オンタリオ州における教員管理政策の変容-政権交代のインパクト2011

    • Author(s)
      平田淳
    • Organizer
      日本教育行政学会第46回大会自由研究発表
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Year and Date
      2011-10-08
  • [Presentation] カナダ・沿海諸州における教員免許制度・教員養成制度-PEIとNBを素材として-2010

    • Author(s)
      平田淳
    • Organizer
      カナダ教育学会第36回研究会
    • Place of Presentation
      東洋大学
    • Year and Date
      2010-11-27
  • [Presentation] カナダにおける子どもの教育行政参加-オンタリオ州の「生徒教育委員」制度に焦点を当てて-2009

    • Author(s)
      平田淳
    • Organizer
      日本教育行政学会第44回大会自由研究発表
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2009-10-17
  • [Presentation] カナダにおける義務教育制度の概要とその弾力化に関する一考察2007

    • Author(s)
      平田淳
    • Organizer
      カナダ教育研究会第28回研究会
    • Place of Presentation
      ITビジネスプラザ武蔵5階会議室1(石川県金沢市)
    • Year and Date
      2007-12-01
  • [Book] 「カナダ・オンタリオ州における教員管理政策の変容-政権交代のインパクト-」大坪正一、平田淳、福島裕敏編『学校・教員と地域社会』2012

    • Author(s)
      平田淳
    • Total Pages
      55-84
    • Publisher
      東信堂

URL: 

Published: 2013-07-31  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi