2022 Fiscal Year Final Research Report
The interaction of the socio-natural environment and children's process of developing physical skills (encompassing the living skills)
Project/Area Number |
19H01612
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 08030:Family and consumer sciences, and culture and living-related
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Research Institution | Otsuma Women's University |
Principal Investigator |
OHSAWA SEIJI 大妻女子大学, 人間生活文化研究所, 特別研究員 (50114046)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
下田 敦子 大妻女子大学, 人間生活文化研究所, 准教授 (60322434)
中川 正宣 大妻女子大学, 人間生活文化研究所, 特別研究員 (40155685)
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2022-03-31
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Keywords | 身体技術の発達過程 / 人類史 / グロスモータースキル / ファインモータースキル / リビングスキル / 発育発達 / サロン(モーケン) / ムラブリ(ピートンルアン) |
Outline of Final Research Achievements |
In order to understand the entire process of human growth and development, it is necessary to understand the aspects of the hunter-gatherer era. Therefore, we conducted a study of the Mlabri (Phi tong luang), hunter-gatherers living in the mountainous areas of Thailand, and the Salon (Moken), living in the Andaman Sea. The results demonstrated that hunter-gatherers do not have a rapid adolescent growth phase, that their growth process is very gradual, and that gender differences are very small. The results proved that the established theories of auxological studies since the 19th century cannot be generalized to the entire human population, and the ripple effects of these findings were significant.
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Free Research Field |
発育発達学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究成果が広く子どもに関する諸学に及ぼす影響は少なくない。従来の発育発達に関連する諸学とその応用領域(保育、児童教育、保健医療指導・治療、体育やスポーツ指導、発達心理分野など)は全てヨーロッパで構築された発育理論を基礎としてきた。しかしその基礎となる思春期理論が人類共通の一般理論として成立しないことが実証されたことで、それぞれの地域、民族、時代に応じた発育発達理論の必要性が本研究で示された。
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