2022 Fiscal Year Final Research Report
Research on the interplay between the utilization of IR expertise and the context of universities
Project/Area Number |
19K02874
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 09050:Tertiary education-related
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Research Institution | Osaka Metropolitan University (2022) Osaka City University (2020-2021) Shitennoji University (2019) |
Principal Investigator |
Hashimoto Tomoya 大阪公立大学, 国際基幹教育機構, 准教授 (40802327)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
白石 哲也 山形大学, 学士課程基盤教育機構, 准教授 (60825321)
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2023-03-31
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Keywords | IR / Institutional Research / 大学執行部の期待 / IR担当者の専門性 / 訪問調査・ヒアリング調査 / 大学の規模 / 設置形態(国立大学/公立大学/私立大学) |
Outline of Final Research Achievements |
This study examined the relationship between the competencies of Institutional Research (IR) personnel in universities and the expectations of executive bodies. We considered the influence of the universities' establishment type (national, public, private) and scale, measured by undergraduate student capacity. Our survey uncovered diverse expectations for IR activities, varying with the universities' type and scale. Although there was a high degree of congruence between these expectations and the existing state of affairs, notable differences emerged according to university type and size. Notably, public universities and smaller universities showed less alignment, potentially indicating staffing challenges. This research provides insights to help universities develop IR activities that best suit their needs.
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Free Research Field |
高等教育学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究は大学のIR担当者の能力と大学執行部の期待の関係について、大学の設置形態と規模による違いに着目して検証した。アンケート調査の結果、大学の設置形態と規模により、期待と現状の関係性に差異があることが示唆された。 学術的には、IR活動の質的向上と効果的な人員配置について新たな視点を提供した。大学経営におけるデータに基づく意思決定を支えるための重要な知見を提供することで、教育研究の改善に寄与した。 社会的には、本研究は各大学が自大学の状況に応じた最適なIR活動を展開していくための手がかりを提供する。本研究によって、より効果的な大学運営が可能となり、大学教育の質向上につながることが期待される。
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