• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2022 Fiscal Year Final Research Report

Effects of health literacy and school health participation on school enrollment for Palestinian students

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 19K11045
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 58070:Lifelong developmental nursing-related
Research InstitutionKeio University

Principal Investigator

FUJIYA Rika  慶應義塾大学, 看護医療学部(藤沢), 准教授 (40583935)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 神馬 征峰  東京大学, 大学院医学系研究科(医学部), 教授 (70196674)
Project Period (FY) 2019-04-01 – 2023-03-31
Keywordsヘルスリテラシー / 学校保健 / 紛争 / パレスチナ / 質的研究法
Outline of Final Research Achievements

This study explored the potential of increasing health literacy and living better in health to help continue schooling to address the problem of adolescents dropping out of schooling in Palestine, a socio-politically difficult situation due to the prolonged conflict. The methods used were analysis and discussion of quantitative data collected in previous studies in the planning of this research, a literature review and exploration using qualitative research methods. At the same time, a questionnaire was developed to assess the health literacy of adolescents and related factors. In the paper publishing the results of the study, policymakers recommended that the concept of health literacy be integrated into both education and the health care system for school-aged adolescents.

Free Research Field

国際保健

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

パレスチナにおいて青少年のヘルスリテラシーの研究は非常に限られており、ヘルスリテラシーと学校教育についての探索と考察は初めての試みであり、学術的意義を持つ。また、紛争下のパレスチナで生きる青少年にとって、ヘルスリテラシーは、暴力への直接的な曝露と健康の因子としての栄養状態との関連を緩和すること、さらに、高いヘルスリテラシーのレベルは、暴力にさらされた場合でも健康に過ごすための一助になっていることが明らかになった。これらの結果をもとに、就学年齢にある青少年に対して、政策立案者はヘルスリテラシーの概念を教育と保健医療制度の両方に組み込むことを推奨したことは、社会的な意義があるといえる。

URL: 

Published: 2024-01-30  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi