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2011 Fiscal Year Final Research Report

A Study of Community Business Relating to Local Marketing Places

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 21530438
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionHachinohe University

Principal Investigator

YANO Mineo  八戸大学, ビジネス学部, 教授 (70295963)

Project Period (FY) 2009 – 2011
Keywordsマーケティング / コミュニティビジネス / 地域振興 / 場のブランディング
Research Abstract

The objective of this study is to get the new views and approaches to local marketing places considering community functions. Community activities which add to on area brand through its regional brand image was studied. Community business plays an important role by sending its message to the consumers and the citizens. This message relating to local marketing places should be delivered by the regional brand image. Those who take over the problems of the decline in commercial power in the local district are actors who support the collaboration and volunteer activities for community development. The community made by them should present an attractive life-style. A summary of the above points are described in this paper.

  • Research Products

    (12 results)

All 2012 2011 2010 Other

All Journal Article (6 results) Presentation (2 results) Book (1 results) Remarks (3 results)

  • [Journal Article] 地域振興に向けたコミュニティの機能に関する一考察-ネットワークの外部性と経験価値創造を手がかりに-2012

    • Author(s)
      矢野峰生
    • Journal Title

      2011年度東北経済学会誌

      Volume: 第65巻 Pages: 37-50

  • [Journal Article] 観光地における安全・安心情報の発信と共有の在り方についての一考察2012

    • Author(s)
      矢野峰生、村本卓
    • Journal Title

      産業文化研究

      Volume: 第21号 Pages: 1-6

  • [Journal Article] 地域振興とライフクリエイティブマーケティング-コミュニティビジネス再考-2012

    • Author(s)
      矢野峰生
    • Journal Title

      八戸大学紀要

      Volume: 第44号 Pages: 1-11

  • [Journal Article] 環境マーケティングとフィールド情報学の手法を用いたフィールドプログラムの研究I2011

    • Author(s)
      矢野峰生、村本卓
    • Journal Title

      産業文化研究

      Volume: 第20号 Pages: 87-97

  • [Journal Article] コミュニティを活用した地域振興の類型化-地域資源を対象にしたマーケティング論的アプローチ-2011

    • Author(s)
      矢野峰生
    • Journal Title

      八戸大学紀要

      Volume: 第43号 Pages: 1-24

  • [Journal Article] 地域資源の活用と地域コミュニティ-地域教育による地域再生のためのコミュニケーション-2010

    • Author(s)
      矢野峰生
    • Journal Title

      産業文化研究

      Volume: 第19号 Pages: 179-183

  • [Presentation] コミュニティビジネスの外部性と地域ブランド構築2012

    • Author(s)
      矢野峰生
    • Organizer
      生活経済学会第28回大会
    • Year and Date
      20120600
  • [Presentation] コミュニティビジネスの外部性と地域振興2011

    • Author(s)
      矢野峰生
    • Organizer
      東北経済学会第65回大会
    • Year and Date
      20111200
  • [Book] 学校における食育実践ガイド2011

    • Author(s)
      矢野峰生, 他
    • Total Pages
      114-117
    • Publisher
      同友館
  • [Remarks]

    • URL

      http://www.be-labo.info/8ken/

  • [Remarks]

    • URL

      http://lib.hachinohe-u.ac.jp/publication/bulletin-hu.html

  • [Remarks]

    • URL

      http://sites.google.com/site/touhokukeizaigakkai2/

URL: 

Published: 2013-07-31  

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