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2011 Fiscal Year Final Research Report

A study of advertising business system and the change on advertising function from 1995 to 2010

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 21530439
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionAoyama Gakuin University

Principal Investigator

KOBAYASHI Yasuhiko  青山学院大学, 名誉教授 (80082733)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) NAKAO Maiko  青山学院大学, 経営学部, 助教 (30537262)
Project Period (FY) 2009 – 2011
Keywordsマスメディア広告 / インターネット / 広告業 / 広告取引 / 広告ビッグクランチ / 広告の社会性 / IMC(統合マーケティングコミュニケーション) / ホリスティック認識
Research Abstract

Marketing was born in the United States is the beginning of the 20th century, has now changed greatly. The era of change and resource exhaustion natural environment now, or Japan in the future cope with how to market, and understood from the perspective of(ecology) ecosystem of humans and information. There is a limit to economic growth model of the 20th century, the marketing of the 21st century Renaissance movement varies with the market for humans. It will be caught a marketing literacy(wisdom read the market) to live well to do for individuals and organization(company, and not-for-profit organizations) in the era of uncertainty.

  • Research Products

    (10 results)

All 2011 2010 2009

All Journal Article (6 results) Presentation (2 results) Book (2 results)

  • [Journal Article] IMC概念の変容過程に関する考察-1980年代後半から2010年までを振り返って-2011

    • Author(s)
      中尾麻衣子
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 第45巻別冊2号 Pages: 151-173

  • [Journal Article] 『青山マーケティング』の出発2011

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 第45巻別冊 Pages: 25-73

  • [Journal Article] 統合マーケティングコミュニケーションの変遷とおよび地域におけるIMCの可能性2010

    • Author(s)
      中尾麻衣子
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 第45巻第2号 Pages: 295-315

  • [Journal Article] メディアの変化から見る広告ビジネス2010

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 第45巻第3号 Pages: 93-121

  • [Journal Article] 広告研究の動態的全体(ホリスティック)認識:東洋科学からの接近2010

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 第45巻第2号 Pages: 177-199

  • [Journal Article] メディアの多様化と広告の未来2010

    • Author(s)
      小林保彦
    • Journal Title

      青山経営論集

      Volume: 第45巻第1号 Pages: 97-128

  • [Presentation] 広告の枠を超えるということ2010

    • Author(s)
      小林保彦
    • Organizer
      日本広告学会第3回クリエーティブフォーラム
    • Place of Presentation
      博報堂本社
    • Year and Date
      2010-05-03
  • [Presentation] 広告の現在と未来~広告の覚悟2009

    • Author(s)
      小林保彦
    • Organizer
      日本広告学会第40回全国大会
    • Place of Presentation
      愛知大学
    • Year and Date
      2009-11-20
  • [Book] 基礎から学べる広告総合講座2011年2010

    • Author(s)
      小林保彦
    • Total Pages
      11-27
    • Publisher
      日経広告研究所、日本経済新聞社
  • [Book] 基礎から学べる広告総合講座2010年2009

    • Author(s)
      小林保彦
    • Total Pages
      11-32
    • Publisher
      日経広告研究所、日本経済新聞社

URL: 

Published: 2013-07-31  

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