• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2017 Fiscal Year Final Research Report

Visualization of the process of classroom lesson for competency of insight for educational professionals

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 25282052
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypePartial Multi-year Fund
Section一般
Research Field Educational technology
Research InstitutionNagoya University

Principal Investigator

Shibata Yoshiaki  名古屋大学, 教育発達科学研究科, 教授 (70293272)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 坂本 將暢  名古屋大学, 教育学研究科(研究院), 助教 (20536487)
丹下 悠史  愛知東邦大学, 人間健康学部, 助教 (50801726)
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) Sarkar Arani Mohammad Reza  名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科, 教授 (30535696)
Research Collaborator Sarkar Arani Mohammad Reza  名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科, 教授
Sakamoto Atsushi  福島大学, 教育学部, 准教授
Mizuno Masao  東海学園大学, スポーツ健康学部, 准教授
Soejima Takashi  愛知文教大学, 人文学部, 特任教授
Nakashima Yoshiko  愛知文教大学, 人文学部, 教授
Nakamichi Toyohiko  愛知県立半田高等学校, 教諭
Nozaki Shiho  名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科, 助教
Suda Takahiro  名古屋文化学園保育専門学校, 教員
Fu Hongxue  名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科
Tange Yushi  愛知東邦大学, 人間健康学部, 助教
Tanaka Maho  名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科
Tan Shirley  名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科
Suzuki Toshiko  名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科
Ebita Hiroyuki  名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科
Fukaya Kumi  名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科
Nomura Kohei  元・名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科, 研究生
Hanasato Shingo  名古屋大学, 大学院教育発達科学研究科
Project Period (FY) 2013-04-01 – 2018-03-31
Keywords授業分析 / 授業研究 / 授業洞察力 / 逐語記録 / 可視化手法
Outline of Final Research Achievements

In this stud aims to synthesize the methods of the visualization of classroom lesson process for contributing to enhance the educational professionals competencies of insight of teaching and learning process.

Free Research Field

教育工学、教育方法学、授業研究、授業分析

URL: 

Published: 2019-03-29  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi