• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2017 Fiscal Year Annual Research Report

Investigating L2 Learning Motivation of Japanese University Students: Self-determination Theory and its Applications

Research Project

Project/Area Number 26370705
Research InstitutionSeisen University.

Principal Investigator

阿川 敏恵  清泉女子大学, 付置研究所, 准教授 (90409805)

Project Period (FY) 2014-04-01 – 2018-03-31
Keywords動機づけ / EFL学習者 / 自己決定理論
Outline of Annual Research Achievements

本科研の研究自体は、昨年度までで終了している。今年度は、本研究にて得られた成果を発表することを活動の中心とした。H29年度中に実行できた成果の発表は下記のとおりである:
1)国内学会(全国大会)にて、日本人英語学習者の動機づけと情意に関する縦断研究をテーマとしたシンポジウムをおこなった。
2)本研究プロジェクトの最後の取り組みである、教育的介入の結果を論文にまとめた。論文は学術雑誌(全国紙)に掲載された。
3)本研究で得られた知見について記事にまとめ、所属大学の発行する雑誌に寄稿した。

Research Products

(5 results)

All 2018 2017 Other

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 1 results,  Open Access: 1 results) Presentation (2 results) (of which Int'l Joint Research: 1 results) Remarks (1 results)

  • [Journal Article] 言葉の力―教師による励ましとフィードバックは英語学習者の動機づけを高められるか―2018

    • Author(s)
      阿川敏恵
    • Journal Title

      清泉文苑

      Volume: 35 Pages: 49-58

  • [Journal Article] Pedagogical Intervention to Enhance Self-determined Forms of L2 Motivation: Applying Self-determination Theory in the Japanese University EFL Context2017

    • Author(s)
      Agawa, T., & Takeuchi, O.
    • Journal Title

      Language Education & Technology

      Volume: 54 Pages: 135-166

    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Presentation] Examination of relatedness needs in Japanese EFL classrooms and task motivation: An interview study2018

    • Author(s)
      Agawa, Toshie
    • Organizer
      Psychology of Language Learning
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 日本人英語学習者における動機付けと情意に関する縦断的変化に関する実証研究2017

    • Author(s)
      西田 理恵子・阿川 敏恵・小島 直子・廣森 友人
    • Organizer
      外国語教育メディア学会57回全国研究大会
  • [Remarks] 清泉女子大学 教員紹介

    • URL

      http://www.seisen-u.ac.jp/department/undergraduate/global/professors/agawa.php

URL: 

Published: 2018-12-17  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi