• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
Advanced Search

Facet

Refine your search

Project Period (Start Year [FY])

-

Search Results: 5 results / Researcher Number: 10339989

Display: 
  • 1. Deployment of A Social Networking-oriented Next-generation E-learning Infrastructure with Internationalization

    Research Project

    Research Category

    Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

    Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
    Research Institution Kyoto College of Graduate Studies for Informatics
    Principal Investigator

    Okamoto Toshio 京都情報大学院大学, 応用情報技術研究科, 教授

    Project Period (FY) 2019-04-01 – 2022-03-31Completed
    Keywords 教育工学 / eラーニング基盤 / 国際化 / 社会的ネットワーキング / 協調学習 / ラーニング / 電子教科書 / 協働 / テキストマイニング / Diamond Mandala Matrix / eラーニング / 可視化 / 遠隔講義 / ローカライズ / アクティブ・ラーニング
    Outline of Research at the Start “Social Competences”の育成が課題となっている。ここで、インフォーマルという意味は、通常の学校・教室内での教育または活動に特定されるのではなく、インターネット空間の中で、不特定多数の学習者がそれぞれの学習ニーズに応じて、仮想的な学習場、教材(コンテンツ)、仲間等が推薦・提供され、そ ...
    Outline of Final Research Achievements In our research, the following five issues were set, and systems such as the digital Diamond Mandala Matrix were constructed, practiced, and verified  ...
    Research Products of this project Int'l Joint Research (3 results)   Journal Article (35 results, of which Peer Reviewed: 21 results, Open Access: 19 results)   Presentation (50 results, of which Int'l Joint Research: 9 results, Invited: 4 results)   Funded Workshop (1 results)
  • 2. Development of next generation e-learning platform for social networking considering internationalization

    Research Project

    Research Category

    Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

    Research Field Educational technology
    Research Institution Kyoto College of Graduate Studies for Informatics
    Principal Investigator

    Okamoto Toshio 京都情報大学院大学, その他の研究科, 教授

    Project Period (FY) 2016-04-01 – 2020-03-31Completed
    Keywords eラーニング / 国際化 / 多言語化 / ブレディッド・ラーニング / 協調学習 / アクティブ・ラーニング / アクティブラーニング / 標準化 / Social Competences
    Outline of Final Research Achievements Some two-way communication tools called social media have made it possible to provide services with various social characteristics. That is, the learn ...
    Research Products of this project Int'l Joint Research (2 results)   Journal Article (30 results, of which Peer Reviewed: 30 results, Open Access: 25 results)   Presentation (23 results, of which Int'l Joint Research: 7 results, Invited: 5 results)   Book (1 results)   Remarks (3 results)
  • 3. Production of interactive e-whiteboards / textbooks that visualize questionable points of students' learning

    Research Project

    Research Category

    Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

    Research Field Educational technology
    Research Institution Kyoto College of Graduate Studies for Informatics
    Principal Investigator

    Emi Keiji 京都情報大学院大学, その他の研究科, 准教授

    Project Period (FY) 2015-04-01 – 2018-03-31Completed
    Keywords eラーニング / ブレディッド・ラーニング / アクティブ・ラーニング / タブレット / 電子黒板 / 電子教科書
    Outline of Final Research Achievements If students are supposed to use e-books using smart phones and tablets, we conclude that blending face-to-face classes and e-learning's classes is app ...
    Research Products of this project Journal Article (12 results, of which Peer Reviewed: 12 results, Open Access: 7 results, Acknowledgement Compliant: 3 results)   Presentation (10 results, of which Int'l Joint Research: 3 results, Invited: 1 results)
  • 4. Development of flipped classroom model for college mathematics with web-based materials suited for smartphone

    Research Project

    Research Category

    Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

    Research Field Science education
    Research Institution Osaka Prefecture University
    Principal Investigator

    Yoshitomi Kentaro 大阪府立大学, 高等教育推進機構, 准教授

    Project Period (FY) 2015-04-01 – 2018-03-31Completed
    Keywords 反転学習 / 動画教材 / ICT活用 / スマートフォン / 数学教育 / 線形代数 / スマートフォン活用 / 大学専門基礎数学 / スマートホン / 反転授業 / eラーニング / ブレンディッドラーニング / 教材開発
    Outline of Final Research Achievements We developed video lectures about the linear algebra course. Each of videos has a duration of 5 to 10 minutes and uploaded to the LMS of our affiliati ...
    Research Products of this project Journal Article (29 results, of which Int'l Joint Research: 3 results, Open Access: 6 results, Peer Reviewed: 7 results, Acknowledgement Compliant: 2 results)   Presentation (38 results, of which Int'l Joint Research: 5 results)   Book (1 results)   Remarks (8 results)
  • 5. 映像メディアおよび3次元CGを用いたWBT対応科学教材の開発

    Research Project

    Research Category

    Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

    Research Field Science education
    Research Institution Kanazawa Institute of Technology
    Principal Investigator

    江見 圭司 金沢工業大学, 情報フロンティア学部, 講師

    Project Period (FY) 2003 – 2004Completed
    Keywords ウェブ3D / MathML / e-ラーニング / コミュニケーションシステム / 研究支援 / 科学教育 / Web3D / e-school
    Research Abstract これまでウェブベーストトレーニング(WBT)またはe-ラーニングと呼ばれているものは多人数を指向するものばかりである,しかも講義専用である。研究機関やIT業界では「学習」という行為は日常的に行われる。日々新しい技術や論文が生産されており,そのうえで研究やプロジェクトを進めなければならない。ベテランの ...
    Research Products of this project Journal Article (2 results)   Book (1 results)   Publications (3 results)

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi