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Research on characteristics of online community research and effective construction of co-creative community on online community

Research Project

Project/Area Number 15K03757
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionOsaka University of Economics (2017)
Tokuyama University (2015-2016)

Principal Investigator

Haga Mayomi  大阪経済大学, 経営学部, 准教授 (60327963)

Project Period (FY) 2015-04-01 – 2018-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2017)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2017: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2015: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Keywordsマーケティングリサーチ / 参加行動 / MROC / 構造方程式モデリング / ネットワーク分析 / 文化的個人特性 / 価値共創 / モデレーター / 介入効果
Outline of Final Research Achievements

The purpose of this research is to explore online community research which is promising as a new investigation method to support co-creation of value of enterprise and customer "1. Effective construction method of enterprise and customer value creation community" and "2. Clarification of research characteristics of on-line community research ".
In this study, we have verified statistically how the cultural characteristics of individuals and moderator intervention method are related to "participation intention" and "writing behavior". We also have obtained academic knowledge by quantifying the community structure and visualizing it by using structural equation modeling and network analysis.

Report

(4 results)
  • 2017 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2016 Research-status Report
  • 2015 Research-status Report
  • Research Products

    (9 results)

All 2018 2017 2016 2015

All Presentation (9 results)

  • [Presentation] オンラインコミュニティリサーチにおけるネットワーク形成に関する研究2018

    • Author(s)
      芳賀麻誉美
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第56回消費者行動研究コンファレンス
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] 購買意向と売上予測に対する認知バイアス2018

    • Author(s)
      芳賀麻誉美
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第56回消費者行動研究コンファレンス
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] オンラインコミュニティリサーチにおける介入効果の定量化2017

    • Author(s)
      芳賀麻誉美
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第54回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      慶応大学
    • Year and Date
      2017-05-20
    • Related Report
      2016 Research-status Report
  • [Presentation] 消費者インサイト獲得のために有効なオンラインコミュニティリサーチ運営法2017

    • Author(s)
      芳賀麻誉美
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第101回研究大会
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] ネットワーク分析を用いた オンラインコニュニティリサーチのモデレーターの役割の可視化 -モデレーターの介入方法がコミュニティに及ぼす効果とは何か―2017

    • Author(s)
      芳賀麻誉美
    • Organizer
      日本行動計量学会 第45回大会
    • Related Report
      2017 Annual Research Report
  • [Presentation] オンラインコミュニティリサーチへの参加に対する文化的自己観と共感性の影響2016

    • Author(s)
      芳賀麻誉美
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会 第53回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      専修大学
    • Year and Date
      2016-11-12
    • Related Report
      2016 Research-status Report
  • [Presentation] マーケットを占う-市場予測ができる人とできない人の違い-2016

    • Author(s)
      芳賀麻誉美
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第99回研究大会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Year and Date
      2016-06-12
    • Related Report
      2016 Research-status Report
  • [Presentation] オンラインコミュニティリサーチの参加行動に対する個人特性効果の検討2015

    • Author(s)
      芳賀麻誉美
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第97回研究大会
    • Place of Presentation
      大阪府立大学 中百舌鳥キャンパス
    • Year and Date
      2015-06-14
    • Related Report
      2015 Research-status Report
  • [Presentation] 新規調査手法に対する態度は何によって 決まるのか?2015

    • Author(s)
      芳賀麻誉美
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第50回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2015-06-06
    • Related Report
      2015 Research-status Report

URL: 

Published: 2015-04-16   Modified: 2019-03-29  

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